Pagina's

donderdag 11 februari 2010

Sjaal

Een paar weken geleden heb ik op mijn blog
geschreven over Hawar.( Zie zondag 24 januari)
De ketting heb ik al laten zijn.
Nu is mijn sjaal af.



















Het is een leuk werkje om te doen
.
Ik zal het patroon hieronder beschrijven.



















Wokkelsjaal 100gram op nld 4.5

Zet 22 steken op.
1 st naald : 11 recht, 11 averecht.
2 de nld : 8 re, keer hte werk.
3 de nld : omslag over de rechter nld, av verder breien.
4 de nld : 6 re, keer het werk.
5 de nld : omslag over de rechter nld, av verder breien.
6 de nld : 4 re , keer het werk.
7 de nld : omslag over de rechter nld, av verder breien.
8 st ndl : 4 re , omslag samenbreien met vlg steek, 1 re , omslag samenbreien met vlg steek, 1 re, omslag samenbreien met vlg steek, 2 re ,11,av

nld 2 tm 8 steeds herhalen.
( je breit dus steeds om en om aan een kant van de sjaal)
De sjaal gaat vanzelf wokkelen.

het partoon komt van 't ryahuis in Zuidlaren.

Ik ben nu met deze dames bezig,
weer eens lekker met vilt werken.













Ze komen van Atelier Anke.
Als ze klaar zijn zal ik ze laten zien.


Veel brei plezier.
Groetjes Esther.

3 opmerkingen:

  1. Mooie sjaal en leuk de beschrijving erbij, de kleur is ook erg mooi!
    Leuk de pakketjes van Anke, wat een feestje om die te gaan maken!!
    Succes ermee!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Esther, de sjaal heeft een prachtige kleur! in het echt zal die waarschijnlijk nog mooier zijn dan op de foto .... Heel mooi, die vormen zo.

    Een gezellig weekend!
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Esther wat een schattige sjaal heb je gemaakt
    En wat lief dat je het patroon erbij geeft. Ik ga het zeker eens uitproberen. Mooie foto ook.
    Complimenten hoor! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers