Pagina's

woensdag 3 februari 2010

Tas gebreid en toen vervilt.















Ik heb een tijdje geleden een paar bollen wol
op de
markt gekocht en er deze lappen van gebreid.
















Het is leuk werkje om te doen.

Je breidt eerst twee grote lappen.
Wel volgens een bepaalt patroon ( deze ben ik helaas kwijt)
Na het breien zet je de twee delen aan elkaar.















Dan ga je de tas vervilten in de wasmachine
( op 40 graden met een beestje waspoeder)
De tas komt er zo uit te zien,
de kleuren zijn dan ook wat zachter geworden.
Ik heb er met de hand een roze voering stof in gezet.

Fijne avond/dag Groetjes Esther.

5 opmerkingen:

  1. Nou , die is goed gelukt zeg ; mooi !
    Fijne avond , groetjes van Ingrid.
    ( viltkriebels )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tas is erg mooi geworden na het vervilten (daarvoor ook ;-))!!
    Heb je dat wel vaker gedaan, je moet toch weten hoe ver die krimpt!!
    wat leuk zeg!!
    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee.
    Vind hem na het vervilten wel het mooiste.
    Lieve zachte kleuren.
    Groetjes Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi allemaal,leuk jullie reacties.
    Ik heb wel eens vaker een tas vervilt en als je bij de beschrijving de juiste wol gebruikt komt het altijd goed. Fijne avond groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hallo ester ik heb vandaag site gezien wat een mooie dingen maak jij leuk om ye zien ik zelf hobby ook heel graag heb ook een site corriehobby blogspot.com
    wat ik ook zo leuk vind je zoon heeft de zelfde naam als onze kleinzoon
    ik blijf je site nu volgen heel mooi groetjes corrie

    BeantwoordenVerwijderen

Volgers